Instructie individuele activiteit toevoegen
Punten van georganiseerde scholingen die door het KRM erkend zijn komen automatisch in je dossier.
Individuele activiteiten kunnen mondhygiënisten zelf toevoegen en laten beoordelen via PE-online. Zo wordt het dossier via twee wegen gevuld.
Heb je een KRM-erkende scholing gevolgd, maar staan de punten er na een maand nog niet bij, dan kun je ze ook zelf toevoegen, kies in dit geval de categorie “scholing niet in scholingsagenda”
Je kunt zelf ook een activiteit toevoegen aan je online dossier in PE-online, doorloop hiervoor de volgende stappen:
- Klik op de knop “activiteit toevoegen”
- Geef de datum in waarop de activiteit is voltooid, klik bovenin op “volgende”.
- Laat weten in welke categorie de punten moeten worden toegekend en vul de daarbij behorende gegevens in.
- In de meeste gevallen wordt om bewijslast gevraagd die je kunt uploaden.
- In sommige gevallen kun je laten weten in welke canmeds competentiegebieden de activiteit geschaard kan worden, hier kun je maximaal 2 verschillende canmeds aankruisen.
Het KRM vraagt altijd naar een bewijs van jouw deelname aan de activiteit en een volledig dagprogramma van de activiteit.
Het dagprogramma wordt gebruikt om de netto scholingsduur te bepalen.
Een bewijs van deelname kan een certificaat zijn of een ondertekend format.
Als je alles hebt ingevuld en de opgevraagde bewijslast is toegevoegd kun je de individuele activiteit indienen met de knop “versturen”.
De activiteit wordt beoordeeld door de Beoordelingscommissie KRM, er kunnen enkele dagen tot maximaal 6 weken overheen gaan voor jouw activiteit beoordeeld is. Bij een positieve beoordeling vind je de toegekende punten terug in jouw dossier.
Het kan gebeuren dat er vragen zijn over jouw activiteit, deze worden door de medewerkers van het KRM of de beoordelaars gesteld in “vraag en antwoord”, hier ontvang je een melding van. Je kunt deze vragen beantwoorden en eventueel bijlagen meesturen.
Wanneer een activiteit wordt afgekeurd kun je altijd in de toelichting teruglezen wat daar de reden van was.